Zamów przez telefon lub e-mail i odbierz przygotowane zamówienie. Podaj numer VIN Twojego auta, a dobierzemy odpowiedni olej za Ciebie OK

Jakie oleje do silników grupy VAG? CZ.2

Grupa VAG to niemiecki koncern produkujący samochody. W skład koncernu wchodzą popularne i znane marki samochodów takie jak Volkswagen, Skoda, Audi, Seat oraz nieco bardziej ekskluzywne czyli Bentley, Lamborghini i Porsche. Do grupy VAG zalicza się także producent motocykli Ducati oraz koncerny Scania i MAN, produkujące samochody ciężarowe i transportowe. Pojazdy z grupy VAG mają wiele wspólnych podzespołów, np. silniki, skrzynie biegów oraz części mechaniczne. W tym artykule opiszemy, jakie oleje będą najlepsze do najpopularniejszych jednostek napędowych i modeli aut z tego koncernu.

Silnik 1.5 TSI ?

Jednostka benzynowa 1.5 TSI to następca silnika 1.4 TSI. Konstrukcja powstała w 2017 roku i zagościła pod maskami większości popularnych modeli aut koncernu VAG. Montowana jest w Volkswagenie Golfie, Passacie, Tiguanie, T-Rocku, Sportsvanie, Skodzie Octavi, Superbie, Karoqu, Kodiaqu, Seacie Leonie i Atece. Silnik 1.5 TSI jest sporo mocniejszy od swojego poprzednika i zużywa mniej paliwa. Moc jednostki w zależności od wersji to 130 KM albo 150 KM. Takie wyniki to efekt bardzo wysokiego ciśnienia wtrysku paliwa (350 bar). Jest to zatem mocno wyżyłowana jednostka. 1.5 TSI wyposażony jest w system dezaktywacji cylindrów ACT. Przy niskim obciążeniu zamykane są zawory dwóch cylindrów, a silnik pracuje na dwóch pozostałych. Dodatkowo w najnowszym Volkswagenie Golfie silnik posiada funkcje „żeglowania”, czyli przy stałej prędkości bez przyspieszania i zwalniania silnik pozostaje całkowicie wyłączony. Obecność tych wszystkich systemów oraz filtra cząsteczek stałych wystawia tą jednostkę na ciężkie warunki eksploatacyjne. Warto więc zadbać o olej, który będzie odpowiedni dla silników tego typu. Jeśli chodzi o awaryjność silników to jeszcze nie jest do końca znana z uwagi na to że 1.5 TSI to stosunkowo nowy silnik. Pojawiały się opinie że silnik szarpie przy ruszaniu i że problem dotyczy wszystkich samochodów napędzanych tą jednostką i skrzynia manualną.

Jaki olej do silnika 1.5 TSI ?

1.5 TSI przystosowany jest do pracy na oleju 0W-20 spełniającym normy VW 504.00 / 508.00. Serwis olejowy jak zaleca producent powinien być przeprowadzany co 15 tys kilometrów. Do 1.5 TSI polecamy:

PETRONAS SYNTIUM 7000 AV °CoolTech+™ 0W-20

CASTROL EDGE 5W-30 LL 

Silnik 1.0 TSI / MPI ?

Jednostka 1.0 MPI / TSI to 3-cylindrowy wolnossący, benzynowy motor od koncernu VAG. Jednostka MPI posiada pośredni wtrysk paliwa natomiast TSI pracuje na wtrysku bezpośrednim i jest wyposażona w turbosprężarkę dzięki czemu generuje większą moc. 1.0 MPI w zależności od wersji generuje 60, 65, 75 lub 80 KM. Silnik 1.0 TSI występuje w odmianach o mocach 82, 86, 90, 95, 110 i 115 KM. Oba silniki TSI oraz MPI uchodzą za mało awaryjne i trwałe. 1.0 MPI pracuje pod maskami takich aut jak Volkswagen Polo, Up, Skoda Citygo, Fabia, Seat Mii, Ibiza. Jednostka 1.0 TSI montowana jest zarówno w małych autach miejskich, Crossover’ach SUV-ach a nawet w Skodzie Octavii. 

Jaki olej do silnika 1.0 TSI / MPI ?

Obecnie coraz większą moc uzyskuje się z silników o coraz mniejszej pojemności i wielkości. Proces ten warunkowany jest głównie przez unijne normy emisji spalin, ekologię oraz ekonomie i nosie nazwę „downsizing”. Silniki tego typu miewają problemy ze spalaniem stukowym oraz szybkim zużyciem podzespołów. Aby dobrze chronić taką jednostkę przed awariami powinniśmy zainwestować w dobry olej silnikowy. Do jednostki MPI wchodzi 3,5 l oleju silnikowego 5W30 lub 5W40 z aprobatą VW 504.00. 

CASTROL EDGE 5W-30 LL

PETRONAS SYNTIUM 5000 AV °CoolTech™ 5W-30

Do jednostki 1.0 TSI producent zaleca oleje oznaczone aprobatami: 508.00/509.00, 504.00, 504.00/507.00 o lepkości 0W20, 0W30

PETRONAS SYNTIUM 7000 AV °CoolTech+™ 0W-20

PETRONAS SYNTIUM 7000 LL °CoolTech™ 0W-30

Silnik 1.2 TSI

Ten nieduży silnik możemy znaleźć zarówno w autach kompaktowych jak Skoda Fabia, Seat Ibiza, Volkswagen Polo jak i w większych autach typu Skoda Octavia. Moc jednostki w zależności od wersji to 90, 105 i 110 KM. Silnik 1.2 TSI pod maską niedużych aut to żwawy, oszczędny i trwały motor. Wątpliwości mogą się pojawiać co do obecności tego silniczka w samochodzie typu Skoda Octavia. Przy normalnej, przepisowej jeździe Octavia z silnikiem 1.2 TSI naprawdę daje radę. Należy jednak pamiętać że jednostka powstała z myślą o ekologicznej i ekonomicznej jeździe, a nie wysokich obrotach, dynamicznym przyspieszaniu i długich kilometrach na autostradzie przy prędkości 160 km/h. Właśnie takie warunki napotyka silnik 1.2 TSI w autach flotowych co prowadzi to przyspieszonego zużycia i kosztownych awarii. Z tond też tak wiele opinii że 1.2 TSI to awaryjna jednostka. 

Jaki olej do silnika 1.2 TSI ?

Jeżeli zależy nam na bezawaryjności i dobrej pracy silnika 1.2 TSI dobrze dobierzmy olej silnikowy. Producent zaleca stosowanie olejów oznaczonych symbolami: VW 504.00 / 507.00 VW 502.00 / 505.00. Zalecane lepkości to 0W20, 0W30, 0W40, 5W30. Warto też dokupić sobie nieduże opakowanie oleju na ewentualne „dolewki” Z konkretnych produktów polecamy:

PETRONAS SYNTIUM 7000 °CoolTech™ 0W-40

PETRONAS SYNTIUM 5000 AV °CoolTech™ 5W-30

ORLEN OIL PLATINUM MAX EXPERT V 5W-30

Silnik 2.8 V6

Jednostka 2.8 V6 montowana była w autach marki Volkswagen i Audi. Użytkownicy silnika 2.8 V6 nie mogą skarżyć się na brak wrażeń z jazdy. Silnik jest bardzo dynamiczny i ma wysoką kulturę pracy. Serwis tego motoru nie należy do najtańszych ale regularne naprawy i wymiana oleju pozwoli uniknąć kosztownych awarii. 2.8 V6 dobrze współpracuje z instalacją LPG. 

Jaki olej do silnika 2.8 V6 ?

Jednostka 2.8 V6 to prosty silnik który nie ma specjalnych wymagań co do oleju. Polecamy użycie oleju syntetycznego 5W30 z normami VW 501.00 / 502.00. Silnik 2.8 V6 lubi brać olej, zwłaszcza jeżeli przebieg jest znaczący, dlatego polecamy dokupić dodatkowo nieduże opakowanie oleju silnikowego na „dolewki”. Z konkretnych produktów polecamy: 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

HIGHTEC SYNT RS HC-D SAE 5W-40 

Udostępnij w mediach społecznościowych...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*