Zamów przez telefon lub e-mail i odbierz przygotowane zamówienie. Podaj numer VIN Twojego auta, a dobierzemy odpowiedni olej za Ciebie OK

Jaki olej do Mercedesa klasy C?

Mercedes klasy C to jeden z najbardziej popularnych i cenionych modeli Mercedesa. Produkowany jest nieprzerwanie od 1993 roku i plasuje się jako auto z segmentu D, czyli klasa średnia premium. Przez lata namnożyło się różnych wersji silnikowych, które często różniły się detalami. W tym artykule opiszemy najpopularniejsze silniki jakie możemy spotkać w Mercedesie klasy C, oraz podpowiemy jak dobrać odpowiedni olej silnikowy.

Silnik MB 1.8 R4 Kompressor

Listę otwiera bardzo popularna i lubiana jednostka Mercedesa. Silnik 1.8 Kompressor zyskał sobie opinię bezawaryjnego motoru, który jako napęd modelu C daje dobre przyspieszenie, rozsądne zużycie paliwa i komfort jazdy. Generuje od 143 do 163KM. Jednostka 1.8 Kompressor w zależności od wersji jest doładowana kompresorem albo turbosprężarką. Mankamentem tej jednostki jest rozrząd. Pracuje w systemie zmiennych faz i jest napędzany łańcuchem, który często się rozciąga. Usterka jest na szczęście niedroga w usunięciu. Podsumowując, 1.8 R4 Kompressor to udany, godny polecenia silnik.

Jaki olej do silnika 1.8 R4 Kompressor?

Wybierając olej do silnika 1.8 Kompressor szukajmy produktów oznaczonych aprobatą Mercedesa MB 229.1 lub MB 229.3. Serwis olejowy powinniśmy przeprowadzić co 20 tys. kilometrów lub co roku. Pamiętajmy, że poza olejem potrzebny jest także komplet nowych filtrów. Z konkretnych olejów silnikowych do jednostki 1.8 Kompressor polecamy:

CASTROL EDGE 0W-30

Silnik Mercedes 2.2 CDISilnik Mercedes 2.2 CDI

Jednostka 2.2 CDI to klasyczny Diesel. Posiada doładowanie turbosprężarką o zmiennej geometrii, układ recyrkulacji spalin i układ wtryskowy Common Rail Bosch z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami. Rozrząd jest napędzany łańcuchem i nie sprawia użytkownikowi kłopotów. W Mercedesie klasy C silnik 2.2 CDI spisuje się bardzo dobrze. Jest dynamiczny, nie brakuje mu mocy i ładnie pracuje. Na rynku możemy spotkać bardzo dużo różnych wersji tego silnika, które rozwijały moc 102, 125, 116, 143, 122, 150, 136 i 170KM. Wszystkie te silniki są udane i przy właściwej eksploatacji i serwisowaniu nie powinny sprawiać żadnych problemów. 

Jaki olej do silnika 2.2 CDI?

Do silnika 2.2 CDI polecamy zaopatrzyć się w olej silnikowy odpowiedni dla turbodoładowanych silników wysokoprężnych. Najlepiej będzie szukać oleju o lepkości 5W30 i koniecznie ze specyfikacjami Mercedesa MB 229.3:

Mobil Super 3000 X1 5W-40

Silnik Mercedes 2.0 Kompressor

Jednostka 2.0 Kompressor to większa wersja silnika 1.8 Kompressor. Silnik był montowany w Mercedesach klasy C w latach 2000-2002 i generował 163KM. Za doładowanie motoru odpowiadał kompresor. Z plusów silnika należy wymienić bardzo dobrą dynamikę oraz kulturę pracy. 2.0 Kompressor dobrze współpracuje z instalacją LPG. Do minusów trzeba zaliczyć problemy z elektryką i uszczelką pod głowicą, ale przy odpowiedniej eksploatacji i serwisowaniu tego typu awarii można uniknąć.

Jaki olej do silnika 2.0 Kompressor?

Serwis olejowy zgodnie z zaleceniami producenta powinien być przeprowadzany co 15 tys. kilometrów lub co rok. Sugerujemy szukać olejów silnikowych o lepkościach 5W30, 5W40 od renomowanych producentów:

CHEMNAFT QUALITIUM PROTEC 5W/40

Silnik Mercedes 2.7 CDI

Jednostka 2.7 CDI to jeden z najwyżej ocenianych w rankingach bezawaryjności silników Mercedesa. Generuje od 156 do 177 KM a pod maską Mercedesa klasy C, wbija w fotel, cieszy dźwiękiem i wrażeniami z jazdy. Za doładowanie odpowiada turbosprężarka o zmiennej geometrii. Dużym plusem silnika 2.7 CDI jest trwały i odporny na złej jakości paliwo układ wtryskowy. Auto z silnikiem 2.7 CDI bez problemu kręci wysokie przebiegi bez większych inwestycji. Mercedes klasy C lub E z tą wersją napędu jest chętnie wybierany przez taksówkarzy, a w Polsce nie brakuje sprowadzonych aut z przebiegami powyżej 250tys kilometrów. Rozrząd napędzany jest łańcuchem i nie generuje problemów.

Jaki olej do silnika 2.7 CDI?

Do każdego diesla najlepiej zalać wysokiej jakości syntetyczny olej silnikowy, który będzie odporny na destrukcyjne działanie sadzy. Do silnika wchodzi aż 7 litrów oleju a serwis powinien mieć miejsce co 15 tys. kilometrów lub co rok. Z konkretnych produktów polecamy:

MOTUL 8100 X-CESS 5W-40

Castrol Magnatec 5W-40 C3

Silnik Mercedes 2.5 V6

Jednostka 2.5 V6 generuje 204 KM i była montowana w autach mercedesa od 2004 do 2012 roku. W silniku zastosowano pojedynczą świece zapłonową na cylinder oraz rozrząd na łańcuchu z kołem zębatym. Dodatkowo jednostka pracuje w układzie zmiennych faz rozrządu. Auto z tym silnikiem charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką jazdy, kulturą pracy i świetnymi osiągami. Minusemsą jednak koszty serwisu, awarie koła zębatego, wałka wywarzającego orazwysokie spalanie. Dużym plusem tej jednostki jest dobra współpraca z LPG.

Jaki olej do silnika 2.5 V6?

Silnik mieści w sobie aż 8 litrów oleju silnikowego. Serwis olejowy powinien mieć miejsce co 20 tys. kilometrów lub co roku. Jeżeli olej ma być wymieniany w wydłużonym przedziale kilometrów, polecamy zastosować produkty o wydłużonym okresie wymiany oznaczone aprobatą Mercedesa MB 229.5:

PETRONAS SYNTIUM 3000 E °CoolTech™ 5W-40

MOTUL 8100 X-CESS 5W-40

Silnik Mercedes 3.0 CDI

Wysokoprężna jednostka 3.0 CDI pod maską Mercedesa klasy C czyni to auto niemal wyścigowym. Dysponuje mocą od 231 do 244 KM i cieszy świetną dynamiką, przyspieszeniem i kulturą pracy. Z powodzeniem napędza większe samochody jak klasa S czy SUV-y. Za doładowanie odpowiada turbosprężarka o zmiennej geometrii. W silniku zastosowano układ zmiennych długości kanałów dolotowych, układ wtryskowy Common Rail, a w nowszych wersjach z końca produkcji również filtr cząsteczek stałych DPF. Awaryjność to niestety słaby punkt tego motoru. Wtryskiwacze są bardzo delikatne na jakość paliwa, układ zmiennych długości kanałów dolotowych lubi się zapychać, turbosprężarka z nadmiaru sadzy się zaciera, a całości dopełnia DPF. Sposobem na te wszystkie bolączki może być wkręcanie auta na wysokie obroty i dynamiczna jazda w celu wypalenia gromadzącej się sadzy, oraz zastosowanie wysokiej jakości nisko-popiołowego oleju silnikowego.

Jaki olej do silnika 3.0 CDI?

Na żywotność jednostki bez wątpienia ma wpływ jakość oleju silnikowego i jego odpowiednie dobranie. Do silnika 3.0 CDI powinniśmy wlewać olej stworzony z myślą o jednostkach turbodoładowanych z filtrem DPF. Idealnie sprawdzą się tutaj:

CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40

ORLEN OIL PLATINUM MAXEXPERT C3 5W-40

Silnik Mercedes 2.6 V6

To 6-cylindrowa benzynowa jednostka produkowana w latach 1997-2008. Silnik słynie z trwałej bezawaryjnej konstrukcji, wysokiej kultury pracy i świetnych osiągów. Minesem są wysokie koszty eksploatacji i serwisu. Koszty paliwa zmniejszyć można montując do samochodu instalację LPG, która dobrze współpracuje z tą jednostką napędową i przynosi wymierne korzyści.

Jaki olej do silnika 2.6 V6?

Do silnika 2.6 V6 wchodzi 8 litrów oleju silnikowego. Serwis olejowy powinien mieć miejsce co 15 tys. kilometrów lub co rok. Olej silnikowy powinien spełniać normę Mercedesa MB 229.3. Polecamy:

MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W-40

Jeżeli auto posiada instalację LPG, warto pomyśleć o oleju przeznaczonym do jednostek zasilanych gazem. Do silnika 2.6 V6 z LPG polecamy olej silnikowy aprobowany normą Mercedesa MB 229.1

LOTOS CITY GAS SAE 15W-40

Silnik Mercedes 3.0 V6

Jednostka 3.0 V6 produkowana była w latach 2004-2012. Użytkownicy Mercedesów z tym silnikiem mogą liczyć na świetne osiągi, bardzo dobrą dynamikę i kulturę pracy silnika. Rozrząd pracuje w systemie zmiennych faz i napędzany jest łańcuchem. Do minusów jednostki 3.0 V6 należy awaria koła zębatego wałka wywarzającego, kosztowny serwis i wysokie spalanie. Koszty paliwa możemy zmniejszyć montując w aucie instalacje LPG, gdyż silnik 3.0 V6 bardzo dobrze współpracuje z gazem.

Jaki olej do silnika 3.0 V6?

Do silnika 3.0 V6 polecamy olej silnikowy o lepkości 5W40. Serwis olejowy powinien być przeprowadzony co 20 tys. kilometrów lub co rok. Należy zwrócić uwagę, aby olej silnikowy spełniał aprobatę Mercedesa MB 229.5, np.:

LOTOS SYNTHETIC PLUS SAE 5W-40

PETRONAS SYNTIUM 3000 E °CoolTech™ 5W-40

Jeżeli nasze auto wyposażone jest w instalacje LPG, proponujemy wziąć pod uwagę oleje silnikowe oznaczone aprobatą MB 229.1:

LOTOS CITY GAS SAE 15W-40

Silnik Mercedes 3.2 V6

Jednostka 3.2 V6 była produkowana w latach 1997-2005. Silnik jak przystało na wytwór Mercedesa, cieszy wysoką kulturą pracy, bardzo dobrą dynamiką i świetnymi osiągami. Minusami tej jednostki są oczywiści koszty serwisu i wysokie spalanie. Można rozważyć montaż LPG, które z tym silnikiem współpracuje bardzo dobrze. Do plusów należy zaliczyć trwałość jednostki. Silnik 3.2 V6 jest porządnie zbudowany i przy odpowiednim serwisie oraz prawidłowej eksploatacji nie musimy bać się o poważne awarie.

Jaki olej do silnika 3.2 V6?

Podobnie jak w przypadku innych V6-tek Mercedesa, olej silnikowy wybierajmy spośród produktów oznaczonych aprobatą Mercedesa MB 229.5. Serwis olejowy powinien mieć miejsce standardowo, co 15 tys. kilometrów lub co roku. Przy zakupie oleju warto pomyśleć o dodatkowym opakowaniu na ewentualne dolewki. Z konkretnych produktów polecamy:

MOTUL 8100 X-CESS 5W-40

PETRONAS SYNTIUM 3000 E °CoolTech™ 5W-40

Udostępnij w mediach społecznościowych...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin