Zamów przez telefon lub e-mail i odbierz przygotowane zamówienie. Podaj numer VIN Twojego auta, a dobierzemy odpowiedni olej za Ciebie OK

Czy trzeba wymieniać olej przed zimą?

Zima i związane z nią warunki drogowe nie są sprzymierzeńcami dla naszych samochodów. Sól i środki przeciwdziałające oblodzeniu niszczą karoserię, podwozie i uszczelki. Gęsta mgła ogranicza widoczność, śliskie drogi stawiają duże wyzwanie naszym oponom, lód i śnieg przyspiesza zużycie wycieraczek. Destrukcyjne działanie zimy dociera również pod maskę samochodu. Mróz to wyzwanie dla silnika, który po odpaleniu szybko nagrzewa się nawet do 200 0C a po zakończonej jeździe błyskawicznie wychładza. Dla silników diesla, mróz oznacza również problem z rozruchem, pogorszoną kulturę pracy, zwiększone spalanie i zużycie elementów układu napędowego. 

Wśród kierowców panuje mit, że przed nastaniem mrozów należy wymienić olej silnikowy. Czy ta czynność rzeczywiście jest niezbędna? Jakie niesie korzyści? Jaki wybrać olej na czas zimy? Wyjaśniamy!

Wymiana oleju przed zimą ma sens!

Olej silnikowy z każdym kilometrem stopniowo traci swoje właściwości, zatem nowy olej lepiej ochroni nasz silnik w trudnych warunkach, które stawia nam zima. Dobry olej zachowa na dłużej swoje właściwości smarne oraz ułatwi szybki rozruch silnika przy niskich temperaturach. Nie popadajmy jednak w skrajności. Wymiana oleju przed zimą jest sensowna, ale jeżeli na obecnym oleju przejechaliśmy dopiero parę tysięcy kilometrów, to jego przedwczesna wymiana jest zbędnym przedsięwzięciem.

Jaki olej wybrać na zimę?

Żeby olej mógł być użytkowany zimą musi mieć odpowiednią odporność temperaturową. Zwróćmy zatem uwagę na następujące parametry – gęstość oraz lepkość. Informacje o tych parametrach znajdziecie w naszym artykule „Normy lepkości – co oznaczają? Krótka charakterystyka”. Mówiąc w skrócie – oleje oznaczone symbolem „W” np. 5W30 to oleje, które zachowują swoją lepkość i gęstość w ujemnych temperaturach. Im niższa liczba stoi przed literą „W” tym niższe temperatury może taki olej wytrzymać. Na nasze warunki najbardziej optymalną klasą lepkościową będzie 5W30, który znosi dobrze nawet 30 stopniowe mrozy. 

Wiele również mówi się o przewadze oleju syntetycznego nad olejami półsyntetycznymi i mineralnymi w zmaganiach z mrozem. Syntetyk zdecydowanie lepiej sprawdzi się w warunkach zimowych, dlatego kiedy wybieramy olej na zimę, szukajmy w gamie produktów syntetycznych, zwłaszcza kiedy intensywnie użytkujemy samochód. 

Jeżeli planujesz wymianę oleju i chcesz wiedzieć więcej, skontaktuj się z naszymi doradcami. Pomożemy Ci dokonać dobrego wyboru.

Udostępnij w mediach społecznościowych...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin